Przedstawiciele francuskiego wydawcy potwierdzili dostęp do usługi uPlay uzyskał haker, uzyskał on dostęp do nazw użytkowników, e-maili i odszyfrowanych haseł.
Oficjalny komunikat Ubisoftu:
W ostatnim czasie odkryliśmy, że jedna z naszych stron internetowych została zaatakowana w celu uzyskania dostępu do naszych sieci. Nieautoryzowane wejście zostało natychmiast zablokowane przez nasz personel do spraw bezpieczeństwa. Podjęliśmy również odpowiednie kroki w celu wyjaśnienia włamania, a także rozpoczęliśmy procedury mające na celu przywrócenie właściwego funkcjonowania wszelkich systemów, które mogły być obiektem ataku.
Podczas naszych działań odkryliśmy, że starano się nielegalnie przejąć dane z naszej bazy. Wśród informacji, które mogły być celem ataku znalazły się: nazwy użytkowników, adresy e-mailowe oraz ukryte hasła. Zwracamy uwagę, że Ubisoft nie przechowuje żadnych informacji dotyczących płatności dokonywanych przez użytkowników kont. Wszelkie dane związane z kartami kredytowymi/debetowymi naszych klientów nie były oraz nie są zagrożone poprzez ten atak.
Z uwagi na poważne niebezpieczeństwo związane z ewentualnym wyciekiem tych danych rekomendujemy zmianę hasła dostępu do konta.
Z obfitości ostrożności, zalecamy także, aby zmienić hasło na jakiejkolwiek innej stronie internetowej lub usłudze, gdzie można korzystać z tego samego lub podobnego hasła.
Na oficjalnej stronie w FAQ potwierdzają również:
O ile karty kredytowe są bezpieczne, hasła niekoniecznie – nie są wprawdzie przetrzymywane w otwartym tekście, ale można je złamać.